Termeni si conditii

Actualizat: 30.09.2020

Definitii si termeni

Telexpert – este denumirea comerciala a SC INSIDE TELECOM SRL, persoana juridica de nationalitate romana, avand sediul social in Cluj-Napoca, Str. Portelanului nr. 3/26, cu numar de ordine in Registrul Comertului J12/573/2008, cod unic de inregistrare fiscala RO23271998.

Vanzator – telexpert

Cumparator – poate fi orice persoana juridica sau orice entitate juridica care isi face un cont pe site si efectueaza o comanda.

Client – poate fi orice persoana juridica care are sau obtine acces la CONTINUT, prin orice mijloc de comunicare pus la dispozitie de catre telexpert (electronic, telefonic, etc) sau in baza unui acord de utilizare existent intre telexpert si acesta, care necesita crearea si utilizarea unui cont.

Utilizator– orice persoana juridica inregistrata pe site, care, prin finalizarea procesului de creare a contului, si-a dat acordul cu privire la clauzele specifice site-ului din sectiunea Termeni si Conditii Generale.

Nickname – pseudonim prin care un anumit Utilizator/Client/Cumparator poate adauga Continut pe Site. Nickname-ul este asociat informatiilor din site ale Utilizatorului/Clientului/Cumparatorului sub denumirea de “Nume Utilizator”.

Cont – sectiunea din Site formata dintr-o adresa de e-mail si o parola care permite Cumparatorului transmiterea Comenzii si care contine informatii despre Client/Cumparator si istoricul Cumparatorului in Site (Comenzi, facturi fiscale, garantii Bunuri, etc.). Utilizatorul este responsabil si se va asigura ca toate informatiile introduse la crearea Contului sunt corecte, complete si actualizate.

Cosul meu – sectiune din Cont care permite Cumparatorului/Utilizatorului sa adauge Bunuri sau Servicii pe care doreste sa le achizitioneze la momentul adaugarii sau la un moment ulterior; in cazul in care Bunurile sau Serviciile nu sunt achizitionate la momentul adaugarii prin efectuarea Comenzii, Cumparatorul/Utilizatorul va beneficia de serviciul oferit de catre Vanzator de urmarire a Bunurilor si Serviciilor prin primirea de Comunicari Comerciale din partea acestuia.

Site – magazinul online gazduit la adresa web telexpert.ro.

Comanda – un document electronic ce intervine ca forma de comunicare intre Vanzator si Cumparator prin care Cumparatorul transmite Vanzatorului, prin intermediul Site-ului intentia sa de a achizitiona Bunuri si Servicii de pe Site.

Bunuri si Servicii – orice produs sau serviciu listat pe Site, inclusiv produsele si serviciile mentionate in Comanda, care urmeaza a fi furnizate de catre Vanzator, Cumparatorului ca urmare a Contractului incheiat.

Campanie – actiunea de a expune in scop comercial, un numar finit de Bunuri si/sau Servicii avand un stoc limitat si predefinit, pentru o perioada limitata de timp stabilita de catre Vanzator.

Contract – reprezinta contractul la distanta incheiat intre Vanzator si Cumparator, fara prezenta fizica simultana a Vanzatorului si a Cumparatorului.

Continut – reprezinta:

– toate informatiile de pe Site care pot fi vizitate, vizualizate sau altfel accesate prin utilizarea unui echipament electronic;

– continutul oricarui e-mail trimis Cumparatorilor de catre Vanzator prin mijloace electronice si/sau orice alt mijloc de comunicare disponibil;

– orice informatie comunicata prin orice mijloc de catre un angajat/colaborator al Vanzatorului, Cumparatorului, conform informatiilor de contactare, specificate sau nu de catre acesta;

– informatii legate de Bunurile si/sau Serviciile si/sau tarifele practicate de Vanzator intr-o anumita perioada;

– informatii legate de Bunurile si/sau Serviciile si/sau tarifele practicate de catre un tert cu care Vanzatorul are incheiate contracte de parteneriat, intr-o anumita perioada;

– date referitoare la Vanzator, sau alte date privilegiate ale acestuia.

Intregul continut al site-ului www.telexpert.ro – imagini, texte, grafice, simboluri, elemente de grafica WEB, scripturi, programe si alte date – este proprietatea SC INSIDE TELECOM SRL si a furnizorilor sai si este aparat de legea pentru protectia drepturilor de autor. Folosirea fara acordul SC INSIDE TELECOM SRL a oricaror elemente enumerate mai sus se pedepseste conform legilor in vigoare.

Review – o evaluare scrisa de catre detinatorul sau beneficiarul unui Bun sau Serviciu, evaluare redactata pe baza experientei personale si capacitatii acestuia de a realiza comentarii calitative și de a spune daca Bunul sau Serviciul respecta sau nu specificatiile mentionate de catre producator.

Rating – modalitate de exprimare a gradului de satisfactie a unui Utilizator/Client/Cumparator fata de un produs. Rating-ul se exprima sub forma de stele, fiecare Bun putand primi un punctaj de la o stea, la cinci stele. Acest grad de satisfactie va fi asociat intotdeauna review-ului scris de Utilizator/Client/Cumparator asupra unui Bun sau Serviciu.

Comentariu – apreciere sau observatie cu scop critic, pe marginea unui Review sau a unui alt comentariu.

Intrebare – formula de adresare catre alti Utilizatori/Clienti/Cumparatori cu scopul de a obtine informatii despre Bunurile sau Serviciile din pagina respectiva.

Raspuns – informatie scrisa care este transmisa Utilizatorului/Clientului/Cumparatorului care a adresat o Intrebare in Site, in pagina unui anumit Bun. Raspunsul reprezinta o explicatie oferita de un Utilizator/Client/Cumparator unui alt Utilizator/Client/Cumparator in cadrul unei discutii.

Document – prezentele Termene si Conditii.

Comunicari Comerciale – orice tip de mesaj trimis (cum ar fi: e-mail/SMS/telefonic/mobile push/webpush/etc.) continand informatii generale si tematice, informatii cu privire la produse similare sau complementare cu cele pe care le-ati achizitionat, informatii cu privire la oferte sau promotii, informatii referitoare la Bunuri si Servicii adaugate in sectiunea “Cont/Cosul meu” sau sectiunea “Cont/Favorite” precum si alte comunicari comerciale cum ar fi cercetari de piata si sondaje de opinie.

Tranzactie – incasarea sau rambursarea unei sume rezultata din vanzarea unui Bun si/sau Serviciu de catre telexpert, Cumparatorului, prin utilizarea serviciilor procesatorului de carduri agreat de catre Vanzator, indiferent de modalitatea de livrare.

Specificatii – toate specificatiile si/sau descrierile Bunurilor si Serviciilor asa cum sunt precizate in descrierea acestora.

Plata cu PayButton – serviciul de plata prestat de catre procesatorul de plati integrat in Site, pus la dispozitia Clientilor, Utilizatorilor si/sau Cumparatorilor prin intermediul Site-ului in vederea efectuarii unei plati cu cardul on-line.

Promotii si concursuri

telexpert isi stabilieste singura regulamentele promotiilor si a concursurilor pe care le organizeaza. Aceste regulamente sunt aduse la cunostinta eventualilor participanti numai prin intermediul site-ului propriu sau prin mesaje de posta electronica. De promotii beneficiaza doar acele comenzi care respecta intocmai regulile afisate pe site. De asemenea promotiile se aplica doar comenzilor care sunt inregistrate de catre companie in perioada de timp in care promotia este valida si numai in limita stocului disponibil. telexpert nu garanteaza disponibilitatea pe stoc a produselor pentru promotie si o poate intrerupe sau anula in orice moment fara nici o notificare prealabila.

Comunicare Comerciala

telexpert trimite mesaje promotionale doar catre persoanele ce s-au abonat la newsletter.

Daca nu mai doriti sa primiti mesaje de la noi, sau considerati ca abonarea dumneavoastra s-a produs din greseala, va rugam sa acceptati scuzele noastre pentru neplacerile provocate si sa trimiteti un mail cu titlul „Dezabonare” la adresa vanzari@telexpert.ro

Greseli de tiparire

telexpert si furnizorii sai nu isi asuma responsabilitatea pentru greselile de tiparire sau afisare in ceea ce priveste preturi, caracteristici, imagini etc. In cazul putin probabil in care pretul sau unele caracteristici ale produsului au fost gresit introduse sau au fost afisate gresit si livrarea inca nu s-a efectuat, ne rezervam dreptul de a anula livrarea acelui produs si de a anunta clientul in cel mai scurt timp despre eroarea aparuta.

Acceptarea produselor

Acceptarea va fi facuta atunci cand Bunurile si Serviciile sunt conforme cu caracteristicile tehnice mentionate in Comanda. In cazul in care Cumparatorul descopera ca Produsele livrate sau Serviciile furnizate nu sunt conforme specificatiilor tehnice, atunci Vanzatorul va aduce la conformitate Produsele si Serviciile in termen maxim egal cu termenul de executie al Comenzii, fara a imputa Cumparatorului eventuale costuri legate de aceste operatiuni. De asemenea, Vanzatorul va respecta prevederile Ordonantei Guvernului nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, ceea ce confera Cumparatorului (numai in conditiile actului normativ mentionat) dreptul ca in termen de 14 zile calendaristice sa denunte unilateral Contractul, urmand sa primeasca in termen de 14 de zile de la denuntarea unilaterala in scris (document semnat de Cumparator si transmis electronic sau prin posta cu confirmare de primire) pretul Contractului, conditionat de returnarea Bunurilor si Serviciilor. Vanzatorul are dreptul ca atunci cand considera ca actiunile Cumparatorului au fost cu rea intentie sa solicite daune interese catre Cumparator, in conditiile legislatiei.

Garantia produselor

Termeni si conditii de garantie:

Produsul defect trebuie prezentat pentru depanare impreuna cu certificatul de garantie si factura (chitanta) eliberate de VANZATOR, un ambalaj adecvat pentru transport, cat si toate accesoriile cu care a fost dotat produsul la cumparare, in caz contrar produsul nu este acceptat pentru reparatii.

Datorita procesului de fabricatie al LCD-urilor nu se poate garanta functionarea tuturor pixelilor. Fac obiectul garantiei LCD-urile care prezinta mai multi pixeli lipsa decat standardul acceptat de catre fabricant.

Producatorul nu isi asuma responsabilitatea pentru defectele generate de o terta parte (furnizor servicii de telefonie, provider internet, furnizor electricitate, etc). Defectele cauzate astfel, nu fac obiectul garantiei.

Nu fac obiectul garantiei produsele defectate din cauza utilizarii necorespunzatoare sau a folosirii acestora in alte scopuri decat cele pentru care au fost proiectate, sau din cauza interventiilor asupra lor de catre persoane neautorizate.

Se va solutiona orice problema de service in garantie in termen de maxim 60 zile lucratoare (in functie de complexitatea defectiunii) de la receptia produsului. In cazul in care datorita unor probleme de aprovizionare/tehnice nu se pot inlocui produsele defecte in perioada precizata mai sus se va returna valoarea produsului respectiv sau i se va propune o alta solutie tehnica pentru rezolvarea litigiului;

Daca produsul defect aflat in perioada de garantie nu poate fi reparat sau durata de nefunctionare din cauza deficientelor aparute in garantie depaseste 10% din termenul de garantie, la cererea consumatorului va fi inlocuit de VANZATOR cu un echipament similar din punct de vedere functional sau acesta va restitui contravaloarea actualizata a produsului respectiv. Restituirea contravalorii se va face la cererea consumatorului si in cazul unor defecte repetate (cel putin 3 defecte in prima jumatate a perioadei de garantie) sau in cazul defectarii produsului deja inlocuit.

Returnarea produselor se va face pe cheltuiala clientului, folosind acelasi serviciu de transport cu care s-a facut expedierea.

Produsele cu lipsa de conformitate

Produsele ale caror caracteristici nu corespund cu specificatiile afisate pe site se pot returna dupa notificarea scrisa la vanzari@telexpert.ro In aceasta situatie clientul poate alege inlocuirea produsului cu unul conform sau returnarea contravalorii produsului si a cheltuielilor de expeditie.

Cheltuilelile aducerii la conformitate (inclusiv cele de transport) vor fi suportate integral de catre www.telexpert.ro. Lipsa de conformitate nu se refera la viciile de fabricatie.

Produsele primite defecte (D.O.A. – dead on arrival):

In eventualitatea in care produsele achizitionate sunt nefunctionale sau prezinta vicii de fabricatie vor fi inlocuite cu un produs functional cu conditia notificarii in scris a www.telexpert.ro in termen de 48 de ore de la primirea produsului. In situatia in care produsul nu mai este disponibil fie se va inlocui cu un produs similar, la alegerea clientului, fie se va returna contravaloarea acestuia.

Cheltuilelile de transport vor fi suportate integral de catre telexpert.

Daca notificarea se va face ulterior termenului sus mentionat de 48 de ore, produsele fac obiectul conditiilor generale de garantie.

Ce nu acopera? 

  • Produselor care prezinta cipuri arse, defecte fizice sau mecanice (urme de lovituri, zgarieturi, crapaturi, ciobiri), etichete sau sigilii lipsa sau deteriorate, procesoare (socket) cu pini indoiti sau lipsa sau produse care prezinta urme de folosire necorespunzatoare (tensiuni de alimentare necorespunzatoare, supunerea la variatii mari de temperatura si presiune, socuri mecanice, manipulare incorecta, utilizarea produselor in conditii de umiditate, praf, noxe sau sub actiunea substantelor chimice);
  • Nu fac obiectul garantiei consumabilele (cordoane casti). Defectele datorate utilizarii materialelor consumabile, altele decat cele originale, nu fac de asemenea obiectul garantiei.
  • Deficientele de functionare produse prin deteriorarea accidentala sau intentionata a produsului;
  • Alimentarea produsului de la o sursa necorespunzatoare;
  • In cazul evenimentelor naturale, incendii, inundatii, cutremure, etc., garantia extinsa acopera si remediaza defectele de functionare, insa nu reprezinta o asigurare a produsului;
  • Furtul sau vandalizarea produsului;
  • In cazul solicitarii nejustificate de acordare a garantiei ne rezervam dreptul de a cere beneficiarului contravaloarea serviciilor de investigare (30 Ron-nu include TVA) a produsului reclamat ca fiind defect.

Recomandari utile

Verifica intotdeauna la primirea produsului integritatea ambalajului si a produsului. In cazul in care constati deteriorari ale produsului sau ale ambalajului, te rugam sa anunti imediat reprezentantii www.telexpert.ro

  • nu depozita produsele in conditii improprii: umezeala, praf, etc;
  • nu trage steckerul din priza de cordonul de alimentare;
  • in cazul transportului produsului pe vreme racoroasa sau inghet, lasa intodeauna produsul cateva minute pana ajunge la temperatura camerei, inainte de a-l pune in functiune;
  • nu folosi cabluri de alimentare improvizate;
  • nu acoperi fantele de racire ale produsului;
  • nu folosi substante casnice pentru intretinerea produselor;
  • in cazul in care produsul nu functioneaza la parametrii normali, nu incerca sa-i fortezi functionarea, anunta imediat reprezentantii www.telexpert.ro

Termene de livrare

Termenul de livrare obisnuit al produselor cumparate de la magazinul nostru este cuprins intre 2-5 zile lucratoare.

Taxe suplimentare

Pretul final platit de client este format din pretul produsului si eventualele cheltuieli de expeditie si/sau incasare. telexpert.ro nu percepe nici o taxa suplimentara clientului la cumpararea produsului. Pentru orice taxa perceputa in plus te poti adresa imediat telefonic la 0731- 71 72 73 sau prin e-mail la adresa vanzari@telexpert.ro

Transferul proprietatii

Proprietatea asupra Bunurilor si Serviciilor va fi transferata la momentul efectuarii platii din partea Cumparatorului in locatia indicata in comanda. In cazul livrarii prin curier, acesta nu este autorizat de catre Vanzator sa permita Cumparatorului deschiderea coletelor inainte de semnare de livrare, ci doar ulterior semnarii de livrare si achitarii eventualei contravalori a acestora.

Conditii legale

Telexpert.ro functioneaza conform tuturor prevederilor legale ale Statului Roman.

Daca una sau mai multe prevederi ale prezentelor termeni si conditii sunt in conflict cu oricare cerinta legal aplicabila, numite prevederi nu vor fi aplicate si Partile se vor stradui impreuna sa convina asupra unor noi prevederi care sa respecte spiritul prevederilor initiale. Partile in contract vor fi considerate cantractanti independenti si nici uneia din parti nu i se acorda dreptul sau autoritatea de a asuma sau crea orice obligatie pe seama sau in dauna celeilalte. Termenii si conditiile din acest contract inlocuiesc alte intelegeri anterioare scrise sau verbale, dintre Partile amintite, referitoare la subiectul prezentului Contract si nu pot fi modificate sau schimbate decat prin intelegere scrisa semnata de ambele parti.

Respectarea legilor si standardelor

Vanzatorul va respecta toate legile, reglementarile si ordonantele aplicabile la realizarile sale contractuale, inclusiv fara limitare la fabricarea, asamblarea, manipularea, transportul, depozitarea, ambalarea sau livrarea Bunurilor si Serviciilor si aplicabile la sanatate, securitate, mediu.

Forta majora

Nu vom fi trasi la raspundere sau responsabili pentru nicio nerespectare sau intarziere în indeplinirea oricareia dintre obligatiile pe care ni le-am asumat printr-un Contract, daca aceasta este cauzata de evenimente care se afla in afara controlului nostru rezonabil („Eveniment de forta majora”).

Un eveniment de forta majora va include orice act, eveniment, neexecutare, omisiune sau accident care se afla in afara controlului nostru rezonabil si va include în mod deosebit (fara limitare) urmatoarele:

  • Greve, somaj tehnic sau alte acţiuni sindicale.
  • Rebeliune civila, revolta, invazie, atac terorist sau amenintare terorista, razboi (declarat sau nu), amenintare sau pregatire de razboi.
  • Incendiu, explozie, furtuna, inundatie, cutremur, surpare de teren, epidemie sau orice alt dezastru natural.
  • Imposibilitatea de a folosi caile ferate, transportul maritim, transportul aerian, transportul auto sau alte mijloace de transport public sau privat.
  • Imposibilitatea de a folosi retelele de telecomunicatii publice sau private.
  • Acte, decrete, legislatie, reglementari sau restrictii impuse de orice guvern.
  • Orice greva, defectare sau accident care afecteaza transportul maritim, sistemul postal sau transportul relevant de alt tip.

Executarea obligaţiilor noastre care decurg din orice Contract va fi considerata suspendata pe durata Evenimentului de forta majora si vom beneficia de o prelungire a termenului pentru a ne executa obligaţiile de pe durata Evenimentului de forta majora. Vom gasi o solutie prin care sa ne putem executa obligatiile contractuale in pofida Evenimentului de forta majora.

Nici una din parti nu va fi raspunzatoare pentru neexecutarea obligatiilor sale contractuale, daca o astfel de neexecutare este datorata unui eveniment de forta majora.

Dispute si conflicte

In cazul in care aveti probleme cu o comanda ce nu se pot rezolva cu ajutorul agentului de vanzari care v-a contactat, va rugam sa trimiteti un email la adresa suport@telexpert.ro sau sunati la numarul de telefon 0371-71 72 73.

Orice tentativa de acces neautorizat la site-ul telexpert.ro si orice incercare de frauda va fi raportata autoritatilor competente. Orice conflict aparut intre telexpert.ro si clienti se incearca a fi rezolvat pe cale amiabila prin intelegere intre cele doua parti.

In cazul in care acest lucru nu este posibil se vor aplica prevederile legale romanesti din acest domeniu, iar solutionarea conflictelor este de compententa instantelor romanesti competente de pe raza teritoruluitelexpert.ro. Fiind de acord cu aceste Termeni si conditii clientul isi asuma in totalitate aceste riscuri.

Legislatia romana in domeniul comertului electronic

    • Legea comertului electronic – 365/2002
    • Regulament nr. 4/2002 al BNR privind tranzactiile efectuate prin intermediul instrumentelor de plata electronica si relatiile dintre participantii la aceste tranzactii
    • Ordinul 16/2003 al MCTI privind procedura de avizare a instrumentelor de plata cu acces la distanta, de tipul aplicatiilor Internet-banking sau home-banking
    • Legea semnaturii electronice – 429 / 2001
    • Norme tehnice si metodologice din 13 decembrie 2001 pentru aplicarea Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica
    • Ordonanta Guvernului nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii
    • Hotararea Guvernului nr. 1308 din 11/20/2002 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Legii 365/2002 privind comertul electronic
    • Legea privind clauzele abuzive incheiate intre comercianti si consumatori, nr. 193/2000;
    • Legea pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date – 677 / 2001
    • Ordin nr. 1453 din 1 martie 2001 privind ocupatia de Designer pagini web
    • Legea nr 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe
    • Dispozitii privind Prevenirea si combaterea criminalitatii informatice (Titlul III din Legea 161 din 19/04/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei – Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 279 din 21/04/2003 )
    • Legea privind prevenirea si combaterea pornografiei – 196/2003 publicata in Monitorul Oficial Nr. 342 / 20 mai 2003
    • Vanzarea produselor in cadrul site-ului www.telexpert.ro este in conformitate cu OG 99/2000 art.17, cu exceptiile prevazute la art.16.